Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója hangsúlyozza: a méret sosem volt cél, sem árbevételben, sem létszámban, sem önmagában a befektetett tőkében. „Mi inkább a szakmaiságban, a fejlesztésben hiszünk, és azokba a termékpályákba fektetünk be, ahol úgy gondoljuk, hogy lehet és van értelme fejleszteni” – mondja, hozzátéve, a csoport vállalatainak nagy részét részben külföldi befektetőktől vásárolták vissza, részben olyan cégek, amelyek csődközeli helyzetben voltak az akvizíció idején – írja a BÉT.

Ezért a kelet-közép-európai régió meghatározó élelmiszer-termelő cégének egyszerre kell a saját infrastruktúráját megújítania, a működési struktúráját javítania, és közben napi szinten helytállnia az erős piaci versenyben. A Bonafarm Csoport és stratégiai partnerei is jelentős fejlesztéseket terveznek a következő években. 60 milliárd forintos beruházással létrejön a Pick új szalámigyára, a stratégiai partner Hungerit Zrt. pedig egy modern csirkevágóhidat kíván építeni.

„Az egész élelmiszeripar nehézsége, hogy bizonyos beruházások generációk óta elmaradtak, és ha valaki hosszú távon szeretne fejleszteni, akkor lépnie kell. Számunkra is eljött az ideje egy új Pick üzem megépítésének” – mondta a cégvezető, hozzátéve, a lemaradásokat a fejlődés érdekében muszáj behozni, akkor is, ha a befektetés megtérülése csak hosszabb időtávon realizálható.

Csányi Attila a két nagyberuházás mellett további állattartó telepeket, istállót, hizlaldát is szeretne, és bízik abban, hogy a vállalatcsoport hosszabb távon megerősíti szerepét a magyar élelmiszeripar hagyományos felvevőpiacain, a határon túl is.

60 milliárd forintos beruházással létrejön a Pick új szalámigyára

A cégcsoport számára az utóbbi időben a legnagyobb problémát az afrikai sertéspestis jelentette. „A vágóhídra vonatkozó stratégiánkat és kapacitásainkat jó részben a távol-keleti piacra építettük, a megtérülés jelentős részét is az adta volna. A sertéspestis megjelenését és a kínai piac lezárását viszont nem láttuk előre, így  azóta újra próbálkozunk a Kínán kívüli piac felépítésével” – mondta Csányi.

A Bonafarm Csoportot és stratégiai partnereit a sertéspestis mellett a madárinfluenza is jelentősen érintette. Az elmúlt hónapok koronavírus okozta rendkívüli helyzetére a vállalat azonnal reagált, a szükséges óvintézkedések meghozatala után üzemeikben folyamatos volt a termelés 2020 tavaszán is, így a cégcsoport a piac ellátását változatlanul biztosítani tudta.

A vezérigazgató elmondta azt is: Magyarországon intenzív piacbővülés már nem várható, de a meglévő exportpiacokban látnak még lehetőségeket, és kacérkodnak olyan területekkel is, mint például az Egyesült Államok. Véleménye szerint első körben azokon a piacokon van lehetőség fejlődésre, ahol egy adott márkát már ismernek az emberek.

A termékminőségben folyó verseny intenzív, figyelemmel kell követni az aktuális trendeket, amelyek fokozatosan begyűrűznek Magyarországra is. Ilyen például a GMO-mentesség, a felelős antibiotikum-használat, a csomagolás műanyagmentessége vagy a só mennyiségének csökkentése. És természetesen építenek Magyarország egyik legismertebb és legmegbízhatóbb márkájára, a Pickre.

A teljes cikk elolvasható ITT.

Forrás: AgroInform - Új Pick szalámigyár jön létre, és modern csirkevágóhíd épül